Site icon Trening i coaching wystąpień publicznych – Sztuka Wystąpień Publicznych

Jak napisać dobrego TED Talka i go zaprezentować?

Jeśli czytasz ten artykuł prawdopodobnie obejrzałaś lub obejrzałeś niejednego TED Talka. Krótka forma, dużo ciekawych treści, światowi eksperci oraz dobrze przygotowane i dopięte na ostatni guzik wystąpienia urzekają ludzi na całym świecie od wielu lat. Być może marzysz o stanięciu na czerwonej kropce i opowiedzeniu o ważnych wydarzeniach w Twoim życiu, odkryciach naukowych czy doświadczeniu wyniesionym z pracy.

Czym jest TED? Czym się różni TED od TEDx?

TED powstał w jako koncepcja połączenie T (technologii), E (rozrywki) i D (designu) w jedną konferencję. Stała się ona tak popularna, że po pewnym czasie TED zaczął dawać licencję niezależnym organizatorom- wolontariuszom, na organizowanie lokalnych edycji- TEDx.

Na ten moment powstało ponad 40 tysięcy TED talków, a wydarzenia są organizowane w 170 krajach.

Jak zostać mówcą TED?

Jest wiele dróg do tego by zostać mówcą TED lub TEDx. Możesz wysłać swoje zgłoszenie bezpośrednio do lokalnego organizatora TEDx, poprosić o rekomendację czy robić coś głośnego medialnie, co zyska uwagę organizatorów. Dowiesz się więcej o tym jak zostać mówcą TED tutaj.

Jak napisać TED talka?

Najważniejsza jest idea. Od tego się wszystko zaczyna, nie od szokującego wstępu, gadżetów, czy prezentacji w PowerPoint. Odpowiedz sobie na pytania:

  • Co jest moją myślą wartą rozpowszechnienia?
  • Co jest tezą mojego talka?
  • Jakie jedno zdanie ma zapamiętać publiczność?

Postaraj się być precyzyjny lub precyzyjna i unikać abstrakcyjnych słów, a zamiast tego stworzyc konkret.

Jak napisać początek TED talka?

Jeśli dobrze zaczniesz, to przyciągniesz uwagę publiczności. Tutaj znajdziesz konkretne wskazówki o tym, jak dobrze rozpocząć każde przemówienie, nie tylko TED talka.

Jak napisać rozwinięcie TED talka?

Główna część Twojego talka powinna zawierać zarówno fakty, wywoływać emocje, przekazywać punkt widzenia, ale także argumenty i w przystępny sposób przekazywać wiedzę. Pamiętaj, że TED talk powinien być dopasowany do publiczności, która niekoniecznie będzie ekspertem w Twojej dziedzinie. Dobrze sprawdzi się też storytelling, który pomoże zidentyfikować się z Twoim przekazem i bardziej zaangażować publiczność.

Jak napisać zakończenie TED talka?

Wyobraź sobie, że to rozprawka, dobry felieton w gazecie. Podsumuj krótko najważniejsze informacje, powtórz główną myśl i dodaj call to action. Zakończenie powinno być esencją całego talka.

Jak długi powinien być TED Talk?

Standardowy format to maksymalnie 18 minut, po tym czasie uwaga spada. Aktualnie wielu organizatorów skraca ten czas, ponieważ nasza możliwość utrzymania koncentracji jest o wiele mniejszy niż 20 lat temu, a podczas konferencji przeważnie jest tych wystąpień kilka lub kilkanaście. Krótka i dosadna prezentacja lepiej zapadnie w pamięć. Więcej czasu na scenie nie równa się lepszej jakości czy poziomu eksperckości. Jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, tak czy owak nie przekażesz całej swojej wiedzy, niezależnie czy będziesz mieć 2 czy 5 minut więcej.

Powodzenia na czerwonej kropce!:)

Jak wykorzystać narzędzia AI do wystąpień publicznych? 10 sposobów na użycie AI do prezentacji

Czy chcesz doskonalić swoje prezentacje lub uzyskać dostęp do narzędzi, które sprawią, że tworzenie ich będzie łatwiejsze i szybsze? Na horyzoncie pojawiły się narzędzia AI, które zmieniły zasady gry. Poznaj kilkanaście trików i wskazówek dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji do przygotowania treści prezentacji, slajdów, wizualizacji, przeprowadzenia prezentacji i zaangażowania publiczności.

Podziel się z innymi 🙂

Co jest wyjątkowego w przemówieniu Martina Luthera Kinga „Mam marzenie” 11 elementów, które możesz wykorzystać w prezentacji

„Mam sen” to prawdopodobnie jedno z najbardziej znanych fraz w historii ludzkości. Słowa mogą mieć ogromną moc. Mogą podnosić na duchu, niszczyć, dawać nadzieję lub dotykać miejsc, o których nawet nie byliśmy świadomi.

Podziel się z innymi 🙂

Sztuka przedstawiania się: porady i wskazówki, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie i przestawić się

Zrobienie dobrego pierwszego wrażenia jest ważne zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Niezależnie od tego, czy spotykasz kogoś po raz pierwszy na imprezie networkingowej, rozmawiasz z nowymi kolegami w pracy, czy przedstawiasz się nowemu sąsiadowi lub przyjacielowi swojego partnera, sposób, w jaki się przedstawiasz, może nadać ton całej relacji i i postrzeganie Ciebie.

Podziel się z innymi 🙂

Jak prezentować dane? Jakie są narzędzia graficzne do prezentacji danych? 8 wskazówek, jak efektywnie prezentować dane.

Bez względu na to, jakie narzędzie wybierzesz, ważne jest, aby tworzone wizualizacje były przejrzyste, dokładne i skutecznie komunikowały informacje, które chcesz przekazać. Jak to zrobić? Jakich narzędzi uzyć?

Podziel się z innymi 🙂

Czy każda kobieta może występować na konferencji branżowej? Jak kobiety mogą sobie radzić ze stresem przed wystąpieniami publicznymi?

Być może jesteś ekspertką, która ma ogromną wiedzę, ale myśl o prezentacji nie pozwala Ci spokojnie zasnąć w nocy. Być może masz pasję to dzielenia się wiedzą i edukowanie sprawia Ci radość, ale to co ją zabiera, jest lęk przed wystąpieniami publicznymi. Być może nawet lubisz występować, ale obawiasz się kompromitacji i odkrycia, że czegoś nie wiesz. Co zatem zrobił, żeby strach nas nie paraliżował?

Podziel się z innymi 🙂

Jak zostać keynote speaker? Jak zostać mówcą motywacyjnym?

Co zrobić, żeby zostać mówcą motywacyjnym lube keynjote speaker? Jakie są najlepsze praktyki i o co warto zadbać? Kliknij czytaj więcej.

Podziel się z innymi 🙂
Podziel się z innymi :)
Exit mobile version