TEDxSGH 2019 be(the)cause

TEDxSGH 2019 be(the)cause

30 listopada odbył się TEDxSGH, na którym wystąpiło wiele osób z jak to mówimy w TEDx: „idea worth spreading”. Poruszali takie tematy jak odpowiedzialność społeczna za resocjalizację więźniów i ich powrót do normalności, etykieta w biznesie, slow fashion, samoświadomości oraz o rymach w hip hopie. Ten ostatni temat zaprezentował Marcin Czarnecki, z którym miałam przyjemność pracować nad wystąpieniem.

Co było bardzo unikatowe w wystąpieniu Marcina to to, że cały speach był… zrymowany. Swoją mową wzbudził zachwyt publiczności, a naturalnością na scenie zaskarbił sobie serce słuchaczy. Marcin jako student SGh napisał pracę o rymach w hip-hopie i wygrał ogólnopolski konkurs na najlepszą pracę licencjacką. To wystąpienie trzeba zobaczyć!:)

Metody radzenia sobie ze stresem przed wystąpieniami publicznymi. TRE®, technika Aleksandra, trening autogenny Schultza, metoda Wim Hofa oraz trening neuromięśniowy Jacobsona.

Istnieje wiele technik opanowania stresu, relaksacji i pomagania sobie z tremą przed wystąpieniem publicznym. Poniżej przegląd według mnie najciekawszych z nich.

Wpływ mindfulness na osoby występujące publicznie

Mindfulness, które od wieków jest znane we wschodniej kulturze, podbija zachodni świat. W literaturze pojęcie mindfulness definiowane jest jako umiejętność obserwacji oraz doświadczania zewnętrznych i wewnętrznych bodźców bez krytyki, ze współczuciem do samego siebie. Ogólnie można je określić jako bycie tu i teraz, z pełną akceptacją wydarzających się zdarzeń, myśli oraz okoliczności. Techniki uważności mogą skutecznie wspomagać osoby, które mierzą się z prezentowaniem się publiczności na scenie.